بهترین سمعک
بیشتر افرادی که قصد تهیه سمعک دارند، این سوالها را با تلفن، ایمیل و یا در شبکههای اجتماعی از ما میپرسند، بهترین سمعک کدام است؟ جواب به این سوال آسان نیست.
برندهای خیلی خوبی از جمله اتیکن (Oticon)، ریساند (Resound)، برنافن (Bernafon)، فوناک (Phonak)، سیگنیا (Signia)(نام قبلی زیمنس)، ویدکس (Widex)، یونیترون (Unitron)، استارکی (Starkey)، بلتون (Beltone)، اینترتون (Interton) و سونیک (Sonic) در ایران موجود هست. اما هیچکدام از این برندها را به تنهایی نمیتوان گفت که «بهترین سمعک» است.
تکنولوژی سمعکها در پنج سال گذشته بهطور چشمگیری تغییر کرده و این روند همچنان ادامه دارد. آنها نسبت به گذشته عملکرد خیلی بهتری دارند، بهطوریکه کاربران با سمعکهای جدید در تمام محیطها، شنوایی بهتری دارند.
تکنولوژی بهکار رفته در برندهای سمعک تاحدی با هم متفاوت است و هر برندی تلاش میکند تا هر چند سال یکبار تکنولوژی جدیدتری را معرفی کند.
ما برای اینکه بتوانیم به این سوال شما جواب صحیحی بدهیم، نیاز به اطلاعات زیادی درباره شکل و اندازه مجرای گوش، نوع و میزان کم شنوایی و نیازهای شنیداری شما داریم و همچنین اطلاعاتی درباره سلیقه، سبک زندگی و بودجهای که شما برای حل مشکل شنواییتان در نظر گرفتهاید.
بنابراین بدون معاینه گوش شما با تلفن، ایمیل یا شبکههای اجتماعی نمیتوانیم به این سوال جواب دهیم.
ما قصد داریم تا در اینجا اطلاعات لازم درباره بهترین برند سمعک در ایران (بهترین مارک سمعک)، بهترین سمعک برای من کدام است و قیمت بهترین سمعک را در اختیار شما قرار دهیم، تا شما تصمیم مناسبی در مورد خرید سمعک آیندهتان بگیرید.
بهترین مارک سمعک (بهترین برند سمعک) کدام است؟
این سوال نیز همواره از ما پرسیده میشود، جواب به این سوال خیلی مشکل است.
تمامی برندهای بزرگ، سمعکهای خوبی تولید میکنند. هرکدام از آنها تکنولوژی منحصربهفردی برای افراد کم شنوا پیشنهاد میکنند.
بیشتر شنواییشناسان معتقدند، که کیفیت سمعکهای تولیدشده توسط 6 برند بزرگ (big six) از استاندارد بالای برخوردار است. بااینحال، نمیتوان گفت کدام یک از این برندها، تولیدکننده بهترین مارک سمعک میباشد.
به چهار دلیل سمعکهای تولیدشده توسط این 6 کمپانی قابلاعتماد است:
سرمایهگذاری قابلتوجه این کمپانیها در زمینه تحقیق و توسعه (R&D) برای اینکه محصولاتی با کیفیت صدا و عملکرد بهتر تولید کنند.
برگزاری دورههای آموزشی منظم و مداوم برای شنواییشناسانی که محصولات آنها را تجویز میکنند و همچنین برای افرادی که ارائهدهنده خدمات پس از فروش آنها هستند.
فعالیتهای بازاریابی آنها برای ترویج فرهنگ استفاده از سمعک و همچنین در نظر گرفتن فلسفه و ماموریتی که هر کدام از این کمپانیها در تولید بهترین سمعک دارند.
تاریخچه طولانی که هرکدام از این کمپانیها در تولید سمعک و دستگاههای کمک شنوایی دارند.